Forma na wakacje i co dalej?

Często robimy formę, by pięknie wyglądać w wakacje na plaży. Kończą się wakacje i co dalej? Odpuścić?

Wakacyjna forma, Korfu

Wakacyjna forma, Korfu (Diana Krzyztofiak)

Zacznijmy od początku. Początek roku, postanowienia noworoczne, zrobić formę do wakacji, by pięknie prezentować swoje wypracowane efekty. Siłownie i studia fitness chętnie nam w tym pomagają, oferując przeróżne promocje na karnety.

Karnet kupiony, motywacja jest, ćwiczymy. Pojawiają się pierwsze efekty, więc motywujemy się do dalszej pracy. Za oknem coraz cieplej, zaczynamy aktynie spędzać czas na dworze. W końcu upragnione wakacje, urlop.

Nasze ciało jest gotowe pokazać się na plaży, dumnie prezentujemy swoje efekty. Jednak… gofry, lody, frytki, drinki. Nasza forma zaczyna uciekać. Tłumaczymy sobie, że to wakacje i można poszaleć, też tak uważam i stosuję tę samą zasadę.

Niestety nadchodzi czas powrotu z urlopu i co dalej? Przeważnie schemat jest taki: "byłem na wakacjach, straciłem formę, na którą tak długo pracowałem. Tyle przelanego potu i wszystko na nic. To bez sensu". Idąc tym tokiem myślenia odpuszczamy dietę i ćwiczenia. Na dworze coraz chłodniej więc łatwiej ukryć niedoskonałości pod ubraniem. Poddajemy się i tak trwamy, aż do nowego roku, gdzie może znów podejmiemy wyzwanie zrobienia formy do wakacji.

Najlepsze fitnessowe motywatory


Jest wyjście z tej powakacyjnej sytuacji. Nasze ciało i umysł są wypoczęte. Waga wskazuje parę kg więcej. Nie ważne. Nie odpuszczamy, działamy dalej i walczymy o wymarzoną sylwetkę. Nadprogramowe kilogramy szybko znikną, a wraz z nimi wyrzuty sumienia. Pozostanie motywacja i myśl, że jednak to, co robimy ma sens.

Pamiętajmy, że aktywność fizyczna poprawia nastrój nawet jesienią. Dodaje wigoru. Zawsze łatwiej stracić wakacyjne kilogramy niż kilogramy wakacyjno-zimowe.

Nie rezygnujmy z aktywności fizycznej "po wakacjach" i cieszmy się piękną formą cały rok.

Zobacz również: Jak ćwiczą gwiazdy?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Izotonik, hipertonik, hipotonik. Różnice pomiędzy napojami dla sportowców 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu

Popularne w tym tygodniu:

Sposób na płaski brzuch w 28 dni – wystarczą cztery minuty dziennie Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Siłownia, w której się wyśpisz Sposoby na zakwasy: jak złagodzić ból mięśni? Zaskocz Swoje Pośladki - Skuteczny trening Pupy Odbyły się pierwsze treningi Women’s Run w tym sezonie