Forma na wakacje i co dalej?

Często robimy formę, by pięknie wyglądać w wakacje na plaży. Kończą się wakacje i co dalej? Odpuścić?

Wakacyjna forma, Korfu

Wakacyjna forma, Korfu (Diana Krzyztofiak)

Zacznijmy od początku. Początek roku, postanowienia noworoczne, zrobić formę do wakacji, by pięknie prezentować swoje wypracowane efekty. Siłownie i studia fitness chętnie nam w tym pomagają, oferując przeróżne promocje na karnety.

Karnet kupiony, motywacja jest, ćwiczymy. Pojawiają się pierwsze efekty, więc motywujemy się do dalszej pracy. Za oknem coraz cieplej, zaczynamy aktynie spędzać czas na dworze. W końcu upragnione wakacje, urlop.

Nasze ciało jest gotowe pokazać się na plaży, dumnie prezentujemy swoje efekty. Jednak… gofry, lody, frytki, drinki. Nasza forma zaczyna uciekać. Tłumaczymy sobie, że to wakacje i można poszaleć, też tak uważam i stosuję tę samą zasadę.

Niestety nadchodzi czas powrotu z urlopu i co dalej? Przeważnie schemat jest taki: "byłem na wakacjach, straciłem formę, na którą tak długo pracowałem. Tyle przelanego potu i wszystko na nic. To bez sensu". Idąc tym tokiem myślenia odpuszczamy dietę i ćwiczenia. Na dworze coraz chłodniej więc łatwiej ukryć niedoskonałości pod ubraniem. Poddajemy się i tak trwamy, aż do nowego roku, gdzie może znów podejmiemy wyzwanie zrobienia formy do wakacji.

Najlepsze fitnessowe motywatory


Jest wyjście z tej powakacyjnej sytuacji. Nasze ciało i umysł są wypoczęte. Waga wskazuje parę kg więcej. Nie ważne. Nie odpuszczamy, działamy dalej i walczymy o wymarzoną sylwetkę. Nadprogramowe kilogramy szybko znikną, a wraz z nimi wyrzuty sumienia. Pozostanie motywacja i myśl, że jednak to, co robimy ma sens.

Pamiętajmy, że aktywność fizyczna poprawia nastrój nawet jesienią. Dodaje wigoru. Zawsze łatwiej stracić wakacyjne kilogramy niż kilogramy wakacyjno-zimowe.

Nie rezygnujmy z aktywności fizycznej "po wakacjach" i cieszmy się piękną formą cały rok.

Zobacz również: Jak ćwiczą gwiazdy?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Izotonik, hipertonik, hipotonik. Różnice pomiędzy napojami dla sportowców 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Face fitness? Twoja cera też może być fit! 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Jak pozbyć się bryczesów za pomocą ćwiczeń? Najpopularniejsze treningi Ewy Chodakowskiej Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Najlepsze fryzury na siłownię Dlaczego nie ćwiczymy? Najczęstsze wymówki Sauna - przed czy po treningu? Tak ćwiczą sławne modelki

Popularne w tym tygodniu:

Tabata trening, czyli szybkie odchudzanie dla zapracowanych Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej Czy piersi lubią ćwiczyć? 10-minutowy trening wzmacniający organizm Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Co jeść przed treningiem? Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Trening w parze - zalety 4 najlepsze sporty dla kobiet