Obawy kobiet przed treningiem siłowym

Wiele kobiet czuje niechęć do treningu siłowego, zwykle wybierają grupowe zajęcia fitness, trening funkcjonalny lub przychodzą na siłownię i godzinami robią cardio. Trening siłowy jest przeznaczony także dla kobiet i przynosi szybkie efekty w kształtowaniu sylwetki.

ćwiczenie na triceps 
www.facebook.com/difit.diana

ćwiczenie na triceps
www.facebook.com/difit.diana (www.facebook.com/iraePhoto)

Zacznijmy od zadania sobie pytania: dlaczego kobiety unikają treningu siłowego.

Pierwsza myśl: kolokwialnie mówiąc "trening siłowy zrobi z nas faceta".
Często widzimy zdjęcia bardzo umięśnionych kobiet, kulturystek — ich widok jest dla nas mało kobiecy, dlatego w naszej głowie pojawia się myśl- "ja nie chce tak wyglądać". Nie będziemy!!! , te kobiety nie są zbudowane "naturalnie". System hormonalny kobiet, nie jest stworzony do rozrostu mięśni tak jak u mężczyzn. Prosty przykład:

Testosteron normy:
u kobiet: od 0,7 do 3,0 nmol/l
u: mężczyzny od 10 do 28 nmol/l

Jak widać przeciętny mężczyzna o niskim poziomie testosteronu ma go i tak ponad 3 razy więcej niż górna granica dla kobiet. A to jeden z najważniejszych hormonów potrzebnych do rozwoju mięśni.

Druga myśl: nie pójdę na wolne ciężary, bo tak chodzą sami mężczyźni, a ja się ich wstydzę. Faktycznie większość ćwiczących na wolnych ciężarach to mężczyźni. Jednak częściej patrzą się na swoje muskuły w lustrach niż na nas.

PRZECZYTAJ TAKŻE


Trzecia myśl: pójdę na wolne ciężary i będą się na mnie patrzyli, że ćwiczę hantelkami 1–2 kg. Znów wkrada się uczucie wstydu. Więc pomyśl, każdy z ćwiczących kiedyś zaczynał. Doszedł do wyższego poziomu dzięki systematycznej pracy. Poza tym jesteś kobietą, tzw. słabsza płeć i masz mniej siły, dlatego rób swoje i nie porównuj się do innych. Jeśli po pewnym czasie sięgniesz po większy ciężar, to będzie Twój sukces i motywacja do dalszej pracy.

Po czwarte: nie umiem ćwiczyć. Obecnie jest wielu trenerów personalnych, dzięki ich pomocy szybko opanujesz technikę prawidłowego wykonywania ćwiczeń.

  1. Zaletą treningu siłowego są bardzo szybkie efekty, szybsze niż podczas zajęć fitness.
  2. W czasie treningu możemy skupić się na najbardziej uporczywej partii ciała.
  3. Trening siłowy umożliwia modelowanie sylwetki, wyrównując jej proporcje.
  4. Łatwiej pracować nad jedną partią np. wiele kobiet chce mieć jędrne pośladki
  5. Trening siłowy ujędrnia skórę

Zobacz również: 6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha

Jak zacząć?:

  • zwrócić się do trenera personalnego o pomoc jeśli mamy problemy z techniką
  • słuchawki na uszy z ulubioną muzyką do treningu
  • "klapki na oczy"- rób swoje i nie patrz na innych

Z czasem nasz wstyd minie, a motywacja będzie rosła wraz z pojawieniem się pierwszych efektów.

Polecam trening siłowy kobietom, jako dodatek lub alternatywa do innych aktywności sportowych.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą Przysiady – prawidłowe wykonanie Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Przez ćwiczenia wpadła w anemię. “Przestańcie porównywać się z innymi i zacznijcie kochać ciało, które macie”