Obawy kobiet przed treningiem siłowym

Wiele kobiet czuje niechęć do treningu siłowego, zwykle wybierają grupowe zajęcia fitness, trening funkcjonalny lub przychodzą na siłownię i godzinami robią cardio. Trening siłowy jest przeznaczony także dla kobiet i przynosi szybkie efekty w kształtowaniu sylwetki.

ćwiczenie na triceps 
www.facebook.com/difit.diana

ćwiczenie na triceps
www.facebook.com/difit.diana (www.facebook.com/iraePhoto)

Zacznijmy od zadania sobie pytania: dlaczego kobiety unikają treningu siłowego.

Pierwsza myśl: kolokwialnie mówiąc "trening siłowy zrobi z nas faceta".
Często widzimy zdjęcia bardzo umięśnionych kobiet, kulturystek — ich widok jest dla nas mało kobiecy, dlatego w naszej głowie pojawia się myśl- "ja nie chce tak wyglądać". Nie będziemy!!! , te kobiety nie są zbudowane "naturalnie". System hormonalny kobiet, nie jest stworzony do rozrostu mięśni tak jak u mężczyzn. Prosty przykład:

Testosteron normy:
u kobiet: od 0,7 do 3,0 nmol/l
u: mężczyzny od 10 do 28 nmol/l

Jak widać przeciętny mężczyzna o niskim poziomie testosteronu ma go i tak ponad 3 razy więcej niż górna granica dla kobiet. A to jeden z najważniejszych hormonów potrzebnych do rozwoju mięśni.

Druga myśl: nie pójdę na wolne ciężary, bo tak chodzą sami mężczyźni, a ja się ich wstydzę. Faktycznie większość ćwiczących na wolnych ciężarach to mężczyźni. Jednak częściej patrzą się na swoje muskuły w lustrach niż na nas.

PRZECZYTAJ TAKŻE


Trzecia myśl: pójdę na wolne ciężary i będą się na mnie patrzyli, że ćwiczę hantelkami 1–2 kg. Znów wkrada się uczucie wstydu. Więc pomyśl, każdy z ćwiczących kiedyś zaczynał. Doszedł do wyższego poziomu dzięki systematycznej pracy. Poza tym jesteś kobietą, tzw. słabsza płeć i masz mniej siły, dlatego rób swoje i nie porównuj się do innych. Jeśli po pewnym czasie sięgniesz po większy ciężar, to będzie Twój sukces i motywacja do dalszej pracy.

Po czwarte: nie umiem ćwiczyć. Obecnie jest wielu trenerów personalnych, dzięki ich pomocy szybko opanujesz technikę prawidłowego wykonywania ćwiczeń.

  1. Zaletą treningu siłowego są bardzo szybkie efekty, szybsze niż podczas zajęć fitness.
  2. W czasie treningu możemy skupić się na najbardziej uporczywej partii ciała.
  3. Trening siłowy umożliwia modelowanie sylwetki, wyrównując jej proporcje.
  4. Łatwiej pracować nad jedną partią np. wiele kobiet chce mieć jędrne pośladki
  5. Trening siłowy ujędrnia skórę

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Jak zacząć?:

  • zwrócić się do trenera personalnego o pomoc jeśli mamy problemy z techniką
  • słuchawki na uszy z ulubioną muzyką do treningu
  • "klapki na oczy"- rób swoje i nie patrz na innych

Z czasem nasz wstyd minie, a motywacja będzie rosła wraz z pojawieniem się pierwszych efektów.

Polecam trening siłowy kobietom, jako dodatek lub alternatywa do innych aktywności sportowych.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Najlepsze fryzury na siłownię Dlaczego nie ćwiczymy? Najczęstsze wymówki Niepisane zasady na siłowni Jak zbudować dużą klatę? Stretching statyczny przed treningiem - skutki Stretching - techniki rozciągania Stretching dynamiczny i statyczny - zasady, ćwiczenia Sześciotygodniowy program dla osób niedoświadczonych i powracających do biegania Sześciotygodniowy program dla średnio zaawansowanych Sześciotygodniowy program biegowy dla początkujących Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron Motywacja kluczem do działania Przyrządy do treningu funkcjonalnego - bosu, TRX, sandbag Efekty ćwiczeń z togu Przykłady ćwiczeń z togu Zapraszamy na kolejny trening Women's Run - FUN RUN Bielany! Skakanka - zapomniany przyrząd treningowy Trening funkcjonalny - co to takiego? Sobota z 9. PZU Biegiem po Nowe Życie Kalendarz biegów charytatywnych - wrzesień-grudzień 2016 Dieta ujemnych kalorii - warzywa, owoce i zioła z ujemnymi kaloriami Najciekawsze imprezy biegowe - biegi na świecie

Popularne w tym tygodniu:

94-letnia Edna Shepherd uzależniona od ćwiczeń Trening - kiedy zaczyna się spalanie tłuszczu? Duże bicepsy w 3 prostych ruchach! 7 najczęstszych błędów popełnianych na siłowni Trening gibkości - jak poprawić gibkość? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Ćwiczenia na uda - jak wysmuklić ich wewnętrzną stronę Najlepsze piosenki do ćwiczeń według użytkowników Spotify Kontrola sylwetki Ćwiczenia weekendowe również obniżają ryzyko zgonu Trening w domu dla lenia. Tylko 2 dni w tygodniu. Ćwiczenia na siłowni, które poprawiają zły humor