Forma na wakacje i co dalej?

Często robimy formę, by pięknie wyglądać w wakacje na plaży. Kończą się wakacje i co dalej? Odpuścić?

Wakacyjna forma, Korfu

Wakacyjna forma, Korfu (Diana Krzyztofiak)

Zacznijmy od początku. Początek roku, postanowienia noworoczne, zrobić formę do wakacji, by pięknie prezentować swoje wypracowane efekty. Siłownie i studia fitness chętnie nam w tym pomagają, oferując przeróżne promocje na karnety.

Karnet kupiony, motywacja jest, ćwiczymy. Pojawiają się pierwsze efekty, więc motywujemy się do dalszej pracy. Za oknem coraz cieplej, zaczynamy aktynie spędzać czas na dworze. W końcu upragnione wakacje, urlop.

Nasze ciało jest gotowe pokazać się na plaży, dumnie prezentujemy swoje efekty. Jednak… gofry, lody, frytki, drinki. Nasza forma zaczyna uciekać. Tłumaczymy sobie, że to wakacje i można poszaleć, też tak uważam i stosuję tę samą zasadę.

Niestety nadchodzi czas powrotu z urlopu i co dalej? Przeważnie schemat jest taki: "byłem na wakacjach, straciłem formę, na którą tak długo pracowałem. Tyle przelanego potu i wszystko na nic. To bez sensu". Idąc tym tokiem myślenia odpuszczamy dietę i ćwiczenia. Na dworze coraz chłodniej więc łatwiej ukryć niedoskonałości pod ubraniem. Poddajemy się i tak trwamy, aż do nowego roku, gdzie może znów podejmiemy wyzwanie zrobienia formy do wakacji.

Najlepsze fitnessowe motywatory


Jest wyjście z tej powakacyjnej sytuacji. Nasze ciało i umysł są wypoczęte. Waga wskazuje parę kg więcej. Nie ważne. Nie odpuszczamy, działamy dalej i walczymy o wymarzoną sylwetkę. Nadprogramowe kilogramy szybko znikną, a wraz z nimi wyrzuty sumienia. Pozostanie motywacja i myśl, że jednak to, co robimy ma sens.

Pamiętajmy, że aktywność fizyczna poprawia nastrój nawet jesienią. Dodaje wigoru. Zawsze łatwiej stracić wakacyjne kilogramy niż kilogramy wakacyjno-zimowe.

Nie rezygnujmy z aktywności fizycznej "po wakacjach" i cieszmy się piękną formą cały rok.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Aerobiczna szóstka Weidera 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej - skalpel, turbo spalanie, killer, extra figura, model look, rewolucja W wymarzonej sukience chciała wyglądać idealnie. 17-latka w rok zrzuciła 60 kg Dieta Chodakowskiej - kalorie, zasady, przykładowy jadłospis Co jeść po treningu – regeneracja, uzupełnienie minerałów, czas, przepisy Ćwiczenia z Chodakowską nie przyniosą efektów, jeśli popełnisz ten błąd Ćwiczenia na pośladki czyli piękny tył domowymi sposobami Killer Ewy Chodakowskiej – na czym polega, efekty Jak wyszczuplić uda – ćwiczenia, dieta Płaski brzuch w miesiąc - wyzwanie, zasady, plan treningu Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud - podstawy, przyrządy, przykładowe ćwiczenia Co powoduje że twoje mięśnie rosną ? Spalanie kalorii – ćwiczenia fizyczne, sen, prace domowe, mity